Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/169413
Title: Телевизионное пространство Беларуси (по материалам социологического мониторинга 2003 –2015 гг.)
Other Titles: TV Space of Belarus (on Materials of 2003 –2015 Sociological Monitoring) / A. V. Postalovsky  
Authors: Посталовский, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2016. - № 1. - С. 104-116
Abstract: В статье представлены результаты многолетнего социологического мониторинга, проводимого Центром социологических и политических исследований БГУ в рамках изучения особенностей и специфики функционирования национального информационного поля. Подробно рассмотрена место и роль телевидения в информационном пространстве Беларуси. Построены рейтинговые модели ведущих телеканалов страны, исследованы социально-демографические характеристики телевизионной аудитории. = The paper presents the results of a multiyear sociological monitoring carried out by the Center of Sociological and Political Studies of the Belarusian State University in the framework of researching the national information space characteristics and specificity of functioning. The place and role of television in the information space of Belarus is given a detailed consideration. The rating models of the country’s top TV channels are constructed, the television audience’s socio-demographic characteristics are given examination to.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/169413
ISSN: 2071-0968
Appears in Collections:2016, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104-116.pdf365,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.