Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/166924
Title: Поликультурное образование молодежи в США и Европе: история, традиции и современность
Other Titles: Polycultural Education Of Youth In The USA And Europe: History, Traditions And Present Days / I. Kalachova
Authors: Калачева, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2017
Publisher: Минск : БГУ
Citation: София : электронный научно-просветительский журнал. - 2017. - № 1. - С. 14-19
Abstract: Рассмотрена проблема поликультурного образования молодежи в США и европейских странах; показана история становления, цели и задачи; отличия поликультурного образования культуропризнающего типа в США от образования культурообогащающего типа в европейских странах; роль педагога как мультикультурного учителя в культурном диалоге. На примере научных работ Дж. Бэнкса показан алгоритм действий педагога в работе с учащимися. «Пятисферная структура действий педагога», предложенная автором, легла в основу принципов построения системы поликультурного образования в Америке. = The youth polycultural education problem in the USA and Europe is considered; the history and objectives of working with the representatives of various cultural traditions are shown; the differences between the polycultural education of accepting type in the USA and Europe are noted; the role of a teacher as a multicultural mentor in a cultural dialogue is defined. Based on the scientific works of J. Banks, the algorithm of pedagogical actions towards the students is shown. The «5-spherical structure of pedagogical actions», suggested by the author, became the basis of the system of polycultural education in the USA.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/166924
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2017, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14-19.pdf351,98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.