Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/159385
Title: «Третье место» как основа формирования локальных городских сообществ
Authors: Лебедева, Елена Викторовна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации [Электронный ресурс]: сб. науч. ст. / БГУ, Институт журналистики, каф. технологий коммуникации; редкол.: С. В. Дубовик (отв. ред.) [и др.]. - Минск : БГУ, 2016. - С. 52-61.
Abstract: Проанализировано «третье место» как основа формирования городских сообществ с позиции методологии городской социологии. Дается краткий обзор отличительных признаков социального пространства города, перечисляются ключевые характеристики локальных городских сообществ, описывается их состояние на постсоветском пространстве. Рассматривается интерпретация концепции «третьего места», социальная инициатива free-market как пример организации «третьего места» и как основа формирования локального сообщества = The article is devoted to the analysis of the «third place» as a basis for the formation of urban communities from the perspective of the methodology of urban sociology. A brief overview of the hallmarks of the city social space is given, the key characteristics of the local urban communities are listed and described their state in the post-Soviet space. The sociological interpretation of the concept of the «third place» is analyzed, a social initiative «free-market» is considered as an example of the organization of the «third place» and as a basis for the formation of the local community
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/159385
ISBN: 978-985-566-265-6
Appears in Collections:2016. Корпоративные стратегические коммуникации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
52-61.pdf110,28 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.