Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/147315
Title: Профессиональная направленность в теоретической подготовке будущих специалистов социономических профессий
Other Titles: Professional orientation in the future socionomic specialists’ theoretical training / L. A. Onufriieva
Authors: Онуфриева, Л. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 3-4 (41-42). - С. 62-67
Abstract: Статья раскрывает актуальную в наше время проблему профессиональной направленности в теоретической подготовке и формировании профессиональной компетентности будущих специалистов социономических профессий; организации их обучения и воспитания. Обосновываются разные аспекты повышения качества подготовки будущих специалистов. Сделан вывод, что формирование профессиональной направленности, развитие умений и навыков самостоятельной работы у первокурсников протекает эффективнее при детальном изучении профессиональной мотивации будущих специалистов; профессиональной направленности преподавания учебных дисциплин; постоянном соблюдении принципа единства теории и практики, обучения и воспитания; достаточном обеспечении научной, учебно-методической литературой и современными техническими средствами. = The article reveals the urgent issue on the professional orientation in theoretical training and formation of professional competence of future specialists of socionomic professions; the organization of their education and upbringing. Various aspects of improving the quality of future specialists’ training are grounded. It is concluded that the formation of the professional orientation, development of abilities and skills of the first-year students’ independent work occurs more efficiently in a detailed study of future specialists’ professional motivation; professional orientation in teaching; continual following the principle of the unity of theory and practice, training and education; sufficient provision with the scientific, educational and methodical literature and modern technical means.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/147315
ISSN: 2072-8425
Appears in Collections:2014, № 3-4(41-42)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-67.pdf158,22 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.