Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/147314
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСагайдак, С. С.-
dc.date.accessioned2016-02-15T12:05:08Z-
dc.date.available2016-02-15T12:05:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПсихологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 3-4 (41-42). - С. 56-61ru
dc.identifier.issn2072-8425-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/147314-
dc.description.abstractМетодология профориентации основана на трех базовых постулатах: деятельностный подход; многомерное рассмотрение параметров деятельности; вариативность рекомендаций в связи с наличием смежных специальностей. Проведено измерение психомоторных параметров 290 учащихся; на основе полученных диагностических данных сформированы возрастные нормы; учащиеся получили результаты тестирования и информацию о рекомендуемых рабочих профессиях. = The methodology of career guidance is based on three basic postulates: activity approach; multidimensional consideration of parameters; variability of recommendations in connection with existence of adjacent specialties. The methodology of research of psychomotor parameters for orientation to working professions is based on natural sensory and perceptual properties. Measurement of psychomotor parameters of 290 pupils is carried out; on the basis of the received diagnostic data age norms are created; pupils received test results and the information about recommended working professions.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru
dc.titleИсследование психомоторных параметров учащихся для ориентации на рабочие профессииru
dc.title.alternativeResearch of pupils’ psychomotor parameters for orientation to working professions / S. S. Sagajdakru
dc.typearticleru
Appears in Collections:2014, № 3-4(41-42)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56-61.pdf153,48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.