Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/147314
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сагайдак, С. С. | - |
dc.date.accessioned | 2016-02-15T12:05:08Z | - |
dc.date.available | 2016-02-15T12:05:08Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 3-4 (41-42). - С. 56-61 | ru |
dc.identifier.issn | 2072-8425 | - |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/147314 | - |
dc.description.abstract | Методология профориентации основана на трех базовых постулатах: деятельностный подход; многомерное рассмотрение параметров деятельности; вариативность рекомендаций в связи с наличием смежных специальностей. Проведено измерение психомоторных параметров 290 учащихся; на основе полученных диагностических данных сформированы возрастные нормы; учащиеся получили результаты тестирования и информацию о рекомендуемых рабочих профессиях. = The methodology of career guidance is based on three basic postulates: activity approach; multidimensional consideration of parameters; variability of recommendations in connection with existence of adjacent specialties. The methodology of research of psychomotor parameters for orientation to working professions is based on natural sensory and perceptual properties. Measurement of psychomotor parameters of 290 pupils is carried out; on the basis of the received diagnostic data age norms are created; pupils received test results and the information about recommended working professions. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : БГУ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология | ru |
dc.title | Исследование психомоторных параметров учащихся для ориентации на рабочие профессии | ru |
dc.title.alternative | Research of pupils’ psychomotor parameters for orientation to working professions / S. S. Sagajdak | ru |
dc.type | article | ru |
Appears in Collections: | 2014, № 3-4(41-42) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.