Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/147299
Title: Влияние сюжетов насильственного содержания в мультфильмах на атрибуцию враждебности при соотнесенной и инструментальной провокации школьников
Other Titles: The impact of violence in cartoons on attribution of hostility by correlating and instrumental provocation / A. E. Grishchenkova
Authors: Грищенкова, А. Е.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 1-2 (39-40). - С. 28-37
Abstract: Обсуждается проблема влияния сюжетов насильственного содержания в мультфильмах на атрибуцию враждебности при соотнесенной и инструментальной провокации школьников. Излагаются результаты эмпирического исследования, в результате которого было установлено, что независимо от того знает ли школьник кто является субъектом провокации или нет, он будет демонстрировать атрибуцию враждебности, атрибуцию намеренности и активную агрессию как модель поведения. = The problem of the influence of violent content scenes in cartoons on the attribution of hostility by correlating and instrumental provocation is discussed. Presents the results of an empirical study, in which it was found that regardless of whether the student knows who is the subject of provocation or not, he will demonstrate hostility attribution, attribution of intentionality and proactive aggression as a model of behavior.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/147299
ISSN: 2072-8425
Appears in Collections:2014, № 1-2(39-40)
Статьи факультета философии и социальных наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28-37.pdf16,4 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.