Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/147298
Title: | Стратегии межкультурной интеграции образовательных мигрантов |
Other Titles: | Strategy of cross-cultural integration оf educational migrants / N. V. Drosdova |
Authors: | Дроздова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 1-2 (39-40). - С. 22-27 |
Abstract: | Обсуждаются стратегии социализации и аккультурации образовательных мигрантов в системе высшего образования Беларуси. Успешность аккультурации определяется толерантностью как межкультурной компетентностью личности и идентичностью как межкультурной компетентностью группы. Белорусское образовательное пространство приобретает поликультурный статус. Главная проблема, требующая решения для поликультурной группы – как развить толерантность к межкультурным различиям и при этом сохранить национальную идентичность, или продуктивного и непродуктивного соотношения стратегий социализации и аккультурации личности и группы. = Strategy of socialization and acculturation of educational migrants in system of the higher education of Belarus are discussed. Success of acculturation is defined by tolerance as cross-cultural competence of the personality and identity as cross-cultural competence of group. The Belarusian educational space gets the polycultural status. The main problem demanding the decision for polycultural group – how to develop tolerance to cross-cultural distinctions and thus to keep national identity, or a productive and unproductive ratio of strategy of socialization and acculturation of the personality and group. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/147298 |
ISSN: | 2072-8425 |
Appears in Collections: | 2014, № 1-2(39-40) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.