Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/13652| Title: | Педагогические основы стимулирования творческого саморазвития будущего педагога в процессе обучения в ВУЗе |
| Authors: | Сманцер, А. П. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | Dec-2007 |
| Publisher: | БГУ |
| Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2007.-№ 3.-С. 113-118. |
| Abstract: | The author analyses pedagogical basis of the stimulation of a creative self-development of a future specialist. The creative personal development is a permanent process, which causes definite changes in a personality of a student, in his/her behavior. Creative self-development is defined as a systematic education which includes several components: motivation, aims achievement, emotional component and etc. = Анализируются педагогические основы стимулирования творческого саморазвития будущего специалиста. Показано, что творческое саморазвитие является непрерывным процессом и рассматривается как системное образование, включающее следующие компоненты: мотивационно-целевой, содержательно-информационный, процессуально-продуктивный, прогностико-иррациональный, организационно-планирующий, оценочно-рефлексивный и эмоционально-волевой. |
| URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/13652 |
| ISSN: | 0372-5375 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2007, №3 (снежань) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 113-118.pdf | 299,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

