Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/13612
Title: Резервы совершенствования развернутых учебных ответов школьников на предметно-ориентированную тему
Authors: Таяновская, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: Aug-2007
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2007.-№ 2.-С. 132-137.
Abstract: Based on the analysis of the experimental results taking into account different logical and rich in content structural, speech defects that are typical to pupils' answers, the extra ways of work with pupils' utterances are outlined. They form skills to provide concrete definition and generalization of the suggested prepositions, applying adequate constructive methods in introduction and conclusion of an answer, keeping logical and stylistic demand for enumerated phenomena description the use of the language means with the semantic of functioning and obligation and so on. = На основе анализа результатов констатирующего эксперимента с точки зрения возможных логико-содержательных, структурных, речевых недочетов, присущих ответам учащихся, намечены дополнительные пути работы над учебными высказываниями: развитие умений, обеспечивающих конкретизацию и генерализацию выдвинутых положений, применение адекватных конструктивных приемов во вступлении и заключении ответа, соблюдение логико-стилистических требований к перечислительной характеристике явлений, использование языковых средств с семантикой функционирования и долженствования и т. п.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/13612
ISSN: 0372-5375
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2007, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tajanovskaja 132-137.pdf318,35 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.