Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/125502
Title: Специфика обучения английскому языку для специальных целей студентов, изучающих государственное управление
Authors: Ивашкевич, Ирина Николаевна
Макаревич, Ирина Ивановна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные вопросы филологии, педагогики и методики преподавания иностранных языков: сборник научных трудов. Выпуск 2. – Минск: БГУ, 2014. – С. 46-58.
Abstract: Овладение языком профессионального общения – одно из важных условий для освоения и внедрения передового международного опыта, распространения отечественных научно-практических знаний. Именно поэтому требования, предъявляемые к высококвалифицированным управленческим кадрам, заключаются в глубоком и всестороннем проявлении государственными управленцами коммуникативной компетенции, в основе которой лежит прежде всего овладение концептами терминосистемы государственного управления. В статье рассматриваются некоторые лингвистические аспекты изучения терминосистемы государственного управления. Используемые в работе по ее изучению коммуникативно-функциональный и когнитивный подходы внедряются в учебный процесс с целью интенсификации перехода от простого декларирования коммуникативной цели к ее фактическому достижению. = The process of acquiring a foreign language for specific purposes is one of the main guidelines for both learning from and implementation of progressive world experience and spreading theoretical and practical knowledge. Thereupon it is required that highly qualified public administration personnel should deeply and comprehensively demonstrate their communicative competence (based on acquisition of concepts pertaining to the term system of public administration) when speaking a foreign language and being spoken to. The article considers linguistic aspects of constructing a terminological lexicon of public administration. The integration of communicative-functional and cognitive approaches used when making use of the reference book should help accelerate the transition from theoretical declaring of implementing a communicative goal to its real achievement.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/125502
ISSN: 2308-9245
Appears in Collections:Выпуск 2. — 2014. — 116 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivashkevich_Makarevich_Aktyalnye_voprosy_2_2014.pdf710,43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.