Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/125172
Title: Разделяемые эмоции в современных формах повседневных интеракций
Other Titles: Shared emotions in contemporary forms of everyday interactions / T. V. Burak
Authors: Бурак, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2015
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2015. - № 2. - С. 58-63
Abstract: В статье речь идет о роли коллективных эмоций в производстве и воспроизводстве интеракционного порядка. Рассматриваются те формы повседневного взаимодействия, для которых особое значение имеют эмоции в поддержании активного участия и условного соприсутствия большого количества зрителей-участников: интернет-взаимодействия, рекламная коммуникация и телевизионные ток-шоу. Значение эмоций в каждой форме повседневной интеракции охарактеризовано по нескольким параметрам: участники, структура участия и вовлеченности, правила и контекст, практики и театрализация, локализации и пространственно-временные границы. Условия интернет-взаимодействия сильно ограничивают возможность экспрессивного поведения, но участникам свойственно постоянное стремление использовать различные новые формы выражения эмоций — вербальные, текстуально-графические и визуальные. В рекламной коммуникации эмоции участвуют не только в рекламном тексте, но и в наименовании продуктов. Театрализация в телевизионных ток-шоу основывается на стратегии производства скандала с целью управления эмоциональной вовлеченностью публики. = The article deals with the role of collective emotions in the production and reproduction of the interactional order. We consider those forms of everyday interaction, which are particularly mattered with emotions in maintaining the active participation and conditional co-presence of a large number of participants: Internet interaction, advertising communication and television talk shows. The value of emotion in every form of everyday interaction is characterized by several parameters: the participants, the structure of participation and involvement, the rules and the context of practice and staging, localization and spatial-temporal boundaries. Conditions of online interaction severely limit the possibility of expressive behavior, but participants tend to a constant desire to use various new forms of emotional expression - verbal, textual, graphical and visual. In advertising communication emotions are involved not only in the advertising text, but in the name of the product. Theatricality in a TV talk show based on the production strategies of scandal to manage the emotional involvement of the audience.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/125172
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2015, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58-63.pdf108,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.