Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/120306
Title: Сколько у нас знаний, или почему история учит тому, что ничему не учит?
Authors: Король, А. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2014. - № 3. - С. 69-75
Abstract: В статье раскрывается роль культурно-исторического и личностного знания в генезисе мировых процессов. Исследуются условия возникновения мотивации к познанию и общению. Отмечается, что самореализация человека в процессе его образования и создания им личностного знания вызывает приращение личностных качеств учащегося, формирует его активную общественную позицию. = The role of cultural-historical and personal knowledge in the genesis of world processes is considered. Some conditions to creating motivation to learning and communication are given analysis to. It is noted that an individual’s self-realization in the process of his education and creation of his personal knowledge results in increasing the pupil’s personal qualities, forms his active social position.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/120306
ISSN: 2071-0968
Appears in Collections:2014, №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sociologia_069-075.pdf189,04 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.