Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/116226
Title: Политика английских правительств в области школьного образования в послевоенный период (1944 – 1960 гг.)
Other Titles: Policy of English governments in the field of school education during the post-war period (1944—1960-th)
Authors: Воронец, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. исторические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2014
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Працы гістарычнага факультэта БДУ : навук. зб. Вып. 9 / рэдкал. : У. К. Коршук (адк. рэд.) [і інш.]. — Мінск : БДУ, 2014. — С. 167-175
Abstract: Рассматриваются наиболее важные мероприятия английских правительств, оказавшие влияние на становление системы образования Великобритании в послевоенный период. Среди них — создание трех типов школ (грамматической, технической, современной), организация объединенной школы, увеличение срока обучения, бесплатность среднего образования и т. д. Анализируются особенности политики Консервативной и Лейбористской партий в сфере образования в 1944—1960-х гг. The most important actions of English governments, which influenced greatly on the formation of the educational system of Great Britain during the post-war period, are considered in the article. Among them there are creation of three types of schools (grammar, technical, modern), organisation of comprehensive school, extension the term of training, free secondary education, etc. Peculiarities of policy of Conservative and Labour parties in education in the period of 1944 — 1960 are being analysed.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/116226
ISSN: 1995-5669
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2014. - 255 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronets_AA.pdf1,64 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.