Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/113297
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКузьмицкая, Ю. Л.-
dc.date.accessioned2015-04-23T12:50:58Z-
dc.date.available2015-04-23T12:50:58Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationФилософия и социальные науки. - 2014. - № 4. - С. 79-83ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/113297-
dc.description.abstractThe concept of disciplining in families of schoolchildren of different ages is being discussed in this article. Disciplining is considered to be actions of parents in response to the offence made by the child for the purpose of changing or improving of his behavior. The condition of successful social regulation of behavior of the children is coherence of mother and father tactics of disciplinary actions. The analysis of interconnections and interrelations of disciplinary actions showed, that the most coordinated parental tactics of disciplining of primary school-aged children and adolescence age is psychological aggression. Psychological aggression is the use of various verbal and symbolical actions (increasing of a voice by parents, shouts, different swear words; restriction of private space of the child; certain sort of threats). = Обсуждается понятие дисциплинирования в семьях школьников различных возрастов. Дисциплинирование понимается как действия родителей в ответ на совершённый ребенком проступок с целью изменения или ис-правления его поведения. В качестве условия успешной социальной регуляции поведения детей рассматривается согласованность материнских и отцовских тактик дисциплинарного воздействия. По результату проделанного анализа взаимовлияний и взаимосвязей дисциплинарных воздействий наиболее согласованными родительскими тактиками дисциплинирования детей младшего школьного и подросткового возрастов является психологическая агрессия. Психологическая агрессия – использование различных вербальных и символических действий (повышение голоса родителями, крики, различного рода ругательства; ограничение личного пространства ребенка; произнесение определенного рода угроз).ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleСогласованность родительских дисциплинарных воздейстий в социальной регуляции поведения детейru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:2014, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
79-83.pdf110,76 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.