Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/113296
Title: Психологическая экспертиза скрытой рекламы: проблемы и перспективы
Authors: Солодухо, А. С.
Фофанова, Г. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2014. - № 4. - С. 75-78
Abstract: This article is discussed the difficulties associated with the organization of psychological expertise of covert advertising. The necessity of the development of science-based examination procedures of covert advertising is argued. The reasons of using the results of empirical research of psychological assessment of advertising customers are justified. The vulnerabilities of existing models psychological expertise of advertising messages are analyzed. On the example of covert advertising of alcoholic beverages the importance of creating a model of psychological examination of hidden advertising is proved. = В статье рассматриваются трудности организации психологической экспертизы скрытой рекламы. Аргументируется необходимость разработки научно обоснованной процедуры экспертизы скрытой рекламы. Обосновывается привлечение для этих целей результатов эмпирического исследования психологической оценки рекламы потребителями. Анализируются уязвимые точки существующих образцов психологической экспертизы рекламных сообщений. На примере скрытой рекламы алкогольных напитков доказывается социальная значимость разработки модели психологической экспертизы скрытой рекламы.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/113296
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2014, №4
Статьи факультета философии и социальных наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
75-78.pdf104,73 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.