Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/113295
Title: Психологическое сопровождение учащихся в системе профессионального образования
Authors: Попова, О. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2014. - № 4. - С. 71-73
Abstract: The role of psychological maintenance of the studying youth in the course of professional education is discussed. It is noted that development and deployment in practice of educational institutions of psychological escort of pupils will allow to decide contradictions between aspiration of the individual for personal and professional growth and restriction of its opportunities in educational professional activity; between awareness of own individual and psychological qualities by pupils and search of adequate ways of their development; between aspiration of youth to subjectivity and lack of readiness for acceptance of this position from teachers. The differential and typological bases of development of the personality are described. = Обсуждается роль психологического сопровождения учащейся молодежи в процессе профессионального образования. Отмечается, что разработка и внедрение в практику учебных заведений психологического сопровождения учащихся позволит разрешить противоречия между стремлением индивида к личностному и профессиональному росту и ограничением его возможностей в учебно-профессиональной деятельности; между осознанием учащимися собственных индивидуально-психологических качеств и поиском адекватных путей их развития; между стремлением юношей и девушек к субъектности и отсутствием готовности к принятию данной позиции со стороны педагогов. Описаны дифференциально-типологические основания развития личности.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/113295
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2014, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-73.pdf99,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.