Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/110939
Title: | Педагогические реформы: pro et contra |
Authors: | Гальмак, А. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2014. - № 1. - С. 100-106 |
Abstract: | The article deals with the problems connected with the substantiation and implementation of pedagogical reforms. In particular, the relationship between the level of education in society and the number of doctors of pedagogical sciences is given analysis to. Potential negative consequences of unreasonable pedagogical reforms are discussed. It is summarized that any suggestion to reform the existing system of education should be subject to a comprehensive analysis and thorough verification. = В статье рассматриваются вопросы, связанные с обоснованием и проведением педагогических реформ. В частности, анализируется связь между уровнем образованности в обществе и числом докторов педагогических наук. Обсуждаются возможные отрицательные последствия непродуманных педагогических реформ. Резюмируется, что ко всем предложениям по реформированию существующей системы образования следует относиться очень и очень осторожно, подвергая их всестороннему анализу и тщательной проверке. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/110939 |
ISSN: | 2071-0968 |
Appears in Collections: | 2014, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
100-106.pdf | 161,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.