Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/106170
Title: | Особенности социальной адаптации иностранных студентов к новым условиям жизни и учебе в вузе |
Other Titles: | Features of Foreign Students’ Adaptation to the New Conditions of Life and Study at the University / T. V. Scholkova |
Authors: | Щелкова, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки. - 2014. - № 3. - С. 36-40 |
Abstract: | The article analyzes the results of sociological research conducted by the method of interview. The emphasis is on the disclosure of the features of the adaptation process of foreign students to the new conditions of life and study at the university. Special attention was pointed to the main difficulties faced by foreign students at the initial stage of learning. The paper describes the strategy of adaptive behavior, selected on the basis of the obtained data during the study. Current problems of adaptation of foreign junior students, which include educational, didactic, linguistic, professional, social- psychological, socio-cultural, everyday and climate aspects are identified. = В статье анализируются результаты социологического исследования, проведенного методом глубинного интервью. Раскрываются особенности адаптационного процесса иностранных студентов к новым условиям жизни и учебы в вузе. Особое внимание уделяется описанию основных трудностей, с которыми сталкиваются иностранные студенты на начальном этапе своего обучения. Описываются выделенные на основании полученных в ходе исследования данных стратегии адаптивного поведения. Выявляются актуальные проблемы адаптации иностранных студентов младших курсов, включающие в себя учебный, дидактический, лингвистический, профессиональный, социально-психологический, социокультурный, бытовой и климатический аспекты. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/106170 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2014, №3 Статьи факультета философии и социальных наук |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.