Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/9317
Заглавие документа: Fuzzy MCDM Approach for E-Commerce Websites Selection Design
Авторы: Liu, H.
Krasnoproshin, V. V.
Zhang, S.
Тема: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Дата публикации: 2012
Издатель: Минск: БГУ
Библиографическое описание источника: Modeling and Simulation : MS'2012 : Proc. of the Intern. Conf., 2—4 May 2012, Minsk, Belarus. - Minsk: Publ. Center of BSU, 2012. - 178 p. - ISBN 978-985-553-010-8.
Аннотация: This paper presents a fuzzy multiple-criteria analysis approach for E-commerce website evaluation. After comparing with the existing main methods, an E-commerce websites evaluation model has been constructed, and the design process has been presented. For E-commerce website evaluation, relitives of experts, owners and users can just give linguistic comparing descriptions of evaluation criteria. The Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) method is used to determine the weights for criteria among experts. Incorporated theıattitudes of decision makers towards preference, a crisp overall performance value is obtained for each alternative based on the concept of Fuzzy Multiple-Criteria Decision Making (FMCDM). A case study consisting of five experts’ interviews illustrates the proposed method.
URI документа: http://elib.bsu.by/handle/123456789/9317
Располагается в коллекциях:2012. Моделирование процессов систем: Труды Международной конференции
Статьи факультета прикладной математики и информатики

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
29r 127.pdf379,11 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.