Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/90108
Title: | Реализация шаблона проектирования Actor-Role |
Authors: | Побегайло, А. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Вестник БГУ. Серия 1, Физика. Математика. Информатика. - 2013. - №1. - С. 60-64 |
Abstract: | An implementation of Actor – Role design pattern by means of languages with static types is considered. The proposed approach is based on a realization of the association between roles and actors by means of the association class. The implementation of the association class is based on idioms of type promotion. The programming language C++ is used as a model language for the proposed implementation of Actor – Role design pattern. The source code of two frameworks for realization of role assignment and role choosing is presented. Dynamic type identification mechanism of the programming language C++ is used to determine which role is chosen for the actor. Рассмотрена реализация шаблона проектирования Actor – Role в языках программирования со статической типизацией. Предлагаемый подход основан на реализации отношения ассоциации между актерами и ролями посредством класса-ассоциации. В свою очередь, реализация класса-ассоциации базируется на идиомах преобразования типов данных. В качестве модельного языка программирования для реализации шаблона Актер – Роль выбран язык С++. В статье предложен исходный код двух каркасов для реализации задач назначения и выбора ролей. Для определения роли, которая выбрана для актера, используется механизм динамической идентификации типов данных языка программирования С++. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/90108 |
ISSN: | 0321-0367 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Статьи факультета прикладной математики и информатики 2013, №1 (январь) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.