Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: http://elib.bsu.by/handle/123456789/57769
Заглавие документа: Дискурс университета-2013. Образовательные практики и метафоры обновления : материалы Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2013 г. / Белорус. гос. ун-т. Центр проблем развития образования БГУ ; под ред. А. А. Полонникова (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Изд. центр БГУ, 2013. — 147 с.
Авторы: Полонников, Александр Андреевич
Тема: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Дата публикации: 2013
Издатель: БГУ
Аннотация: В сборник включены избранные статьи и комментарии участников Международной научно-практической конференции «Дискурс университета-2013» (2013 г.), которые рассматривают актуальные проблемы состояния и развития университетского образования с различных точек зрения и дисциплинарных подходов, объединенных пониманием университета как становящейся коммуникативной системы. Сборник предназначен теоретикам и практикам системы высшего образования, ученым, аспирантам, слушателям курсов повышения квалификации, методистам и специалистам аппарата управления сферы образования. This volume is a selection of the presentations made at the third international Internet conference and forum “University Discourse – 2013”, conducted from 20 October to 15 November 2013. While the volume presents a variety of views, the contributions are united by a common meta-text supported by a shared concern about the state of today’s education. These concerns reflect by the authors’ acute sensitivity to change in the university context, the tendency to replace personal communication by the ever-proliferating use of electronic means of instruction, and the ever-strengthening role of the linear textbook text intervening in the educational communication process. The university’ entry in the electronic age is in many ways a natural process which sometimes happens independently of the desires of higher education’s actors. The electronic message is penetrating the university’s institutional boundaries, giving rise to new educational phenomena and events. The interests shared by the contributors to this volume have range from the study of the circumstances affecting the educational semiosis dynamic to phenomenology of mediatory conflict (resulting from the collision of three types of intermediaries in university communication – oral presentation, the printed text, and audiovisual messages), to the study of new interactive situations where the meaning and relevance of the existing conventions in university education (including those regarding speech practices and effects) are challenged. The volume will be of interest to students of education, university teachers, and postgraduates oriented towards careers in university teaching.
URI документа: http://elib.bsu.by/handle/123456789/57769
ISBN: 978-985-553-167-9
Располагается в коллекциях:Материалы конференций и семинаров центра проблем развития образования

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
Дискурс университета 2013.pdf1,17 MBAdobe PDFОткрыть


Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.