Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/2796
Title: Семиотическая методология в исследованиях имиджа государства
Authors: Горский, И. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: Aug-2010
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2010. - N 2. - C. 60-63.
Abstract: A problem of research of state image with the help of semiotic analysis of information and communication resources was discussed in the article. An issue of development of complex information and communication strategy in the framework of the Republic of Belarus’ foreign policy was raised. The importance and effectiveness of semiotic methodology in the identification of the objectives and content of the relevant activities of mass media was grounded. The results of a conducted semiotic research of the newspaper «SB. Belarus Segodnya» («Belarus Today») based on a problem of forming the Republic of Belarus’ image were presented. = Обсуждаются вопросы исследования имиджа государства с помощью семиотического анализа информационно- коммуникационных ресурсов. Обосновывается важность и эффективность семиотической методологии при определении целей и содержания деятельности СМИ по этой проблеме. Приведены результаты семиотического исследования издания «СБ. Беларусь сегодня» по формированию имиджа Республики Беларусь.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/2796
ISSN: 0372-5375
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2010, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pages 60-63 from Вестник_БГУ_Август_2010_Серия4_№2.pdf287,89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.