Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276828
Title: Медийная и риторическая грамотность как компоненты дискурсной компетенции специалиста в области коммуникации: методические аспекты формирования
Other Titles: Media and rhetorical skills as components of discourse competence of a communication specialist: methodological aspects of development / O. I. Ulanovich
Authors: Уланович, Оксана Ивановна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти Д. О. Половцева, Минск, 28–29 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. В. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 43-48.
Abstract: В статье в контексте дискурсного подхода в языковом образовании автор представляет методическую разработку по формированию у студентов медийно-информационной и риторической грамотности. Теоретико-методологическую основу предлагаемой методической разработки формирует авторская модель коммуникативной технологии медиафрейминга
Abstract (in another language): In the article, within discourse approach in language education, the author presents a methodological guidance for media and rhetorical skills development in students. Theoretical and methodological basis of the suggested methodological guidance forms the author’s model of the communicative technology of mediaframing
Description: Раздел 1. Материалы пленарного заседания
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276828
ISBN: 978-985-881-242-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
43-48.pdf542,71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.