Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271288
Title: | Актуальность социально ориентированного дизайна в контексте современности |
Other Titles: | The relevance of socially oriented design in the context of modernity / N.U. Frolova |
Authors: | Фролова, Н. Ю. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 460-468. |
Abstract: | В статье анализируется важность обращения современных дизайнеров к решению социальных проблем и их включённости в различные социальные проекты. Социально ориентированный дизайн учитывает роль и ответственность дизайнера в обществе и использует процесс проектирования для достижения социальных изменений и повышения социальной стабильности во всем мире. Автор обращается к книге В. Папанека «Дизайн для реального мира» как к программе действий по решению проблем социального неравенства |
Abstract (in another language): | The article analyzes the importance of contemporary designers' addressing social issues and their inclusion in various social projects. Socially oriented design considers the role and responsibility of the designer in society and uses the design process to achieve social change and increase social stability for the whole world. The author refers to V. Papanek's book «Design for the Real World» as a blueprint for action to address social inequalities |
Description: | Раздел 8. Дизайн и дизайн-образование в транскультурном мире = Section 8. Design and design education in modern multicultural world |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271288 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
460-468.pdf | 1,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.