Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249017
Title: Беларускамоўны нэймінг як маркетынгавая стратэгія
Other Titles: Belarusian-speaking naming as a marketing strategy / P. P. Zhauniarovich
Authors: Жаўняровіч, П. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы Третьей Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 8–9 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 247-251.
Abstract: У апошні час нэймінг на беларускай мове набывае пашырэнне. Маркетынгавыя стратэгіі ў гэтым выпадку заключаюцца ў захаванні нацыянальнага каларыту і ў пэўнай сувязі з пазіцыянаваннем фірмы на рынку. Першыя крокі ў гэтым напрамку пераконваюць, што ўдала падабраныя назвы брэндаў прыцягваюць да сябе ўвагу пакупнікоў тавараў і паслуг і пераконваюць у іх высокай якасці, ствараюць станоўчую эмоцыю і спрыяюць пашырэнню беларускай мовы ў грамадстве. Аднак нэймерам яшчэ трэба шмат працаваць над павышэннем крэатыўнасці назваў з прыцягненнем усіх магчымасцей беларускай мовы на розных узроўнях
Abstract (in another language): Recently naming in the Belarusian language has been spreading. Marketing strategies in this case consist in preserving the national peculiarities and in some connection with the positioning of the firm in the market. The first steps in this direction convince that well chosen brand names attract the attention of buyers of goods and services and convince them of their high quality, create a positive emotion and help spread the Belarusian language in society. However namers still have a lot of work to increase the creativity of names involving all the possibilities of the Belarusian language at different levels
Description: Раздел III. Корпоративная и общественная коммуникация: стратегии, технологии, инструменты
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249017
ISBN: 978-985-566-946-4
Appears in Collections:2020. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
247-251.pdf284,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.