Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/243699
Заглавие документа: Проблема интерпретации событий начального периода Второй мировой войны в белорусской учебной литературе
Другое заглавие: Праблема інтэрпрэтацыі падзей пачатковага перыяду Другой сусветнай вайны ў беларускай вучэбнай літаратуры / А.М. Лукашэвіч
Problem of interpretation of events of the initial period of the Second World War in the Belarusian training literature / A.M. Lukashevich
Авторы: Лукашевич, А. М.
Тема: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Гісторыя. Гістарычныя навукі
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Дата публикации: 2019
Издатель: Мінск : БДУ
Библиографическое описание источника: Беларусь у эпоху геапалітычных і сацыяльных зрухаў Новага і Навейшага часу. Да 25-годдзя кафедры гісторыі Беларусі новага і навейшага часу гістарычнага факультэта Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта : матэрыялы міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 22 лістап. 2019 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. Г. Каханоўскі (старш.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2019. – С. 235-241.
Аннотация: В статье рассматривается проблема интерпретации начального периода Второй мировой войны в белорусской учебной литературе. Отмечается, что в белорусском обществе сохраняются полярные взгляды на события 1939 г., что нашло отражение и в учебной литературе. При этом в ней преобладают устоявшиеся в советское время трактовки исторических событий и оценки начального периода Второй мировой войны. Объединение Западной Беларуси с БССР признается актом исторической справедливости, который положил конец разделу страны, восстановил ее территориальную целостность и объединил белорусский народ. В то же время, многие авторы учебных материалов отмечают высокую цену, заплаченную белорусским народом, за подобное объединение.
Аннотация (на другом языке): У артыкуле разглядаецца праблема інтэрпрэтацыі пачатковага перыяду Другой сусветнай вайны ў беларускай вучэбнай літаратуры. Адзначаецца, што ў беларускім грамадстве захоўваюцца палярныя погляды на падзеі 1939 г., што знайшло адлюстраванне і ў вучэбнай літаратуры. Пры гэтым у ёй пераважаюць сфармаваныя ў савецкі час трактоўкі гістарычных падзей і ацэнкі пачатковага перыяду Другой сусветнай вайны. Аб’яднанне Заходняй Беларусі з БССР прызнаецца актам гістарычнай справядлівасці, які паклаў канец падзелу краіны, аднавіў яе тэрытарыяльную цэласнасць і аб’яднаў беларускі народ. У той жа час, многія аўтары вучэбных матэрыялаў адзначаюць высокую цану, заплачаную беларускім народам, за падобнае аб’яднанне = The article discusses the problem of interpreting the initial period of the Second World War in the Belarusian educational literature. It is noted that in Belarusian society polar views on the events of 1939 are preserved, which is reflected in the educational literature. At the same time, it is dominated by interpretations of historical events that were established in Soviet times and assessed the initial period of World War II. The unification of Western Belarus with the BSSR is recognized as an act of historical justice, which put an end to the division of the country, restored its territorial integrity and united the Belarusian people. At the same time, many authors of training materials note the high price paid by the Belarusian people for such a union.
Доп. сведения: Лёсы Беларусі ў гады войнаў XX ст.
URI документа: http://elib.bsu.by/handle/123456789/243699
ISBN: 978-985-6144-97-7
Располагается в коллекциях:2019. Беларусь у эпоху геапалітычных і сацыяльных зрухаў Новага і Навейшага часу. Да 25-годдзя кафедры гісторыі Беларусі новага і навейшага часу гістарычнага факультэта Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
235-241.pdf358,6 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.