Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/169848
Title: Моделирование как метод оптимизации коммуникационного взаимодействия бизнеса и власти
Other Titles: Modeling as a Method of Optimizing Communication Interaction Between Business and Government / I. V. Sidorskaya
Authors: Сидорская , И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2016
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2016. - № 1. - С. 66-71
Abstract: Обоснована методологическая ценность применения в исследованиях феномена GR (Government Relations) не только политологического и социологического, но и коммуникационного подхода. В его парадигме GR рассматривается как специфический вид (форма) коммуникации между бизнесом (конкретными компаниями, их коалициями и бизнес-ассоциациями) и органами законодательной и исполнительной власти на местном, национальном (государство) и наднациональном (ЕАЭС, ЕЭС и др.) уровнях. Использование коммуникационного подхода позволяет повысить эффективность GR-взаимодействия путем анализа и оптимизации каждого конкретного элемента коммуникации бизнеса и государственной власти, а также взаимосвязи этих элементов. С помощью метода моделирования выделены некоторые базовые параметры коммуникационного процесса между бизнесом и властью, на которые можно воздействовать (изменять их) для достижения поставленных целей. Выводы исследования имеют как теоретическую значимость: данная методология впервые применена в отношении интеракции бизнеса и власти; так и практическую: информацию о базовых параметрах основных элементов коммуникационного процесса могут учитывать коммерческие организации при планировании коммуникации с таким важным стейкхолдером, как органы государственной власти, что в результате будет способствовать достижению не только корпоративных, но и общественных целей, а также устойчивому развитию социума. = The paper justifies the methodological value of applying in analyses of GR (Government Relations) approaches from not only political and social studies but also from communications. In the paradigm of such approach, GR are analysed as a specific form of communication between business – e. g. firms, coalitions of companies and other business organisations – and legislative and executive bodies at the local, national (state) and supernational (e. g. Eurasian Economic Union, European Economic Union) levels. The communicative approach improves the effectiveness of GR-interactions through the analysis and optimisation of each and concrete element of communication between businesses and state authorities as well as through the interactions of these elements with each other. The paper models basic parameters of communication between businesses and authorities, which can be altered in accordance with the set goals. The conclusions of the study are both of theoretical and practical importance. The methodology has been used for the first time to analyse the interactions between businesses and authorities whilst the research findings on main parameters of basic elements of communication can be used by commercial organisations to build their communication with such an important stakeholder as state authorities. This will help achieve not only corporate but also public goals whilst also fostering sustainable development of society.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/169848
ISSN: 2308-9180
Appears in Collections:2016, №1 (красавік)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
66-71.pdf369,08 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.