Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/240984
Заглавие документа: Эволюция сотрудничества между Францией и Федеративной Республикой Германия в области высшего образования
Другое заглавие: Evolution of cooperation between France and Germany in the field of higher education / E. A. Loseva
Авторы: Лосева, Е. А.
Тема: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
Дата публикации: 2020
Издатель: Минск : БГУ
Библиографическое описание источника: Журнал Белорусского государственного университета. История = Journal of the Belarusian State University. Historical sciences. - 2020. - № 1. - С. 69-77
Аннотация: Впервые в русскоязычной историографии на основе анализа важнейших составляющих франко-немецкого сотрудничества в области высшего образования представляется эволюция вузовской кооперации Франции и ФРГ в послевоенное время. Определяются предпосылки активизации франко-германского сотрудничества после Второй мировой войны. Рассматривается развитие академической мобильности между данными странами. Выявляются результаты мероприятий по созданию эквивалентных документов о высшем образовании во Франции и ФРГ. Характеризуются совместные франко-немецкие учреждения высшего образования.
Аннотация (на другом языке): For the first time in Russian-language historiography on the basis of an analysis of the most important components of Franco-German cooperation in the field of higher education the evolution of cooperation between higher education institutions of France and Germany in the post-war period is presented. The prerequisites for Franco-German cooperation after the Second World War are determined. The evolution of academic mobility between these countries is considered. The results of activities to create equivalents of documents on higher education in France and Germany are revealed. The Franco-German joint institutions of higher education are characterized. The aim of this work is to consider the evolution of cooperation between France and Germany in the field of higher education in the post-war period of time through the prism of its key aspects. The relevance of this study is due to the lack of research on this issue in Russian-language historiography. In addition, the study of Franco-German relations in the field of science and higher education in the post-war period is also of practical importance, since the experience of this cooperation, or its individual aspects, can be used in the field of higher education and science of our state. As a result of the analysis of key aspects of the Franco-German university cooperation, the following stages were identified in bilateral cooperation.
URI документа: http://elib.bsu.by/handle/123456789/240984
ISSN: 2520-6338
DOI документа: 10.33581/2520-6338-2020-1-69-77
Лицензия: info:eu-repo/semantics/openAccess
Располагается в коллекциях:Публикации сотрудников УМС
2020, №1

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
69-77.pdf296,36 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.