Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/5926
Title: Теоретические основы преемственности в учебной деятельности школьников и студентов
Authors: Сманцер, А. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: Dec-2009
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2009. - N 3. - С. 113-117.
Abstract: The continuity reveals as a philosophical and pedagogical phenomenon, shows, that in pedagogics it provides continuous process of development of a person. The continuity is considered in external (in the maintenance and remedial aspects) and internal (in cognitive activity) plans. = Анализируются теоретические основы преемственности как философского и педагогического феномена. Показано, что в педагогике она обеспечивает непрерывный процесс развития человека. Преемственность рассматривается во внешнем (в содержании и процессуальном аспекте) и внутреннем (в познавательной деятельности) планах.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/5926
ISSN: 0372-5375
Appears in Collections:2009, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30 СМАНЦЕР .pdf278,64 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.