Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
                
     
    https://elib.bsu.by/handle/123456789/57798Полная запись метаданных
| Поле DC | Значение | Язык | 
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Іўчанкаў, Віктар Іванавіч | - | 
| dc.date.accessioned | 2013-12-27T08:06:36Z | - | 
| dc.date.available | 2013-12-27T08:06:36Z | - | 
| dc.date.issued | 2013-12-26 | - | 
| dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/57798 | - | 
| dc.description.abstract | У працэсе кагнітыўнай апрацоўкі дыскурса спажывец інфармацыі абапіраецца на кадыфікаваныя пазнавальныя мадэлі, якія садзейнічаюць уніфікацыі разнастайных рэальных сітуацый. Існаванне такіх мадэлей двухпланавае па сваёй сутнасці – яны могуць грунтавацца на вывучэнні асобнага выпадку з мэтай выяўлення яго істотных характарыстык і наступнай эскстрапаляцыі на аналагічныя з’явы (кэйс-стады), а па-другое, толькі з дапамогай пэўных пазнавальных мадэлей чалавек здольны звязаць асобныя фрагменты ў сістэму, абумовіўшы такім чынам іх узаемасувязь і звязанасць. Журналіст, ствараючы тэкст, як і адрасат, што яго ўспрымае, павінен аперыраваць не фактамі, а ўяўленнямі, гатовымі наратыўнымі формуламі, з якіх вынікае сістэма сацыяльнай арганізацыі маўленчай дзейнасці. Пабудаваць тэксты ў адпаведнасці з гэтымі мадэлямі – лічыцца асноўным абавязкам вытворцаў іх. Такім чынам, пазнанне свету распадаецца на дзве дыхатамічныя часткі: рэчыўны (прадметны, дэнататыўны, пачуццёвы) і ўяўленчы (рэферэнтны, сігніфікатыўны, інтэлектуальны). Першае абумоўлівае другое, з другога вынікае першае. У тэорыі кагнітыўнай апрацоўкі дыскурса прэвалюе ўяўленчы аспект, бо “чалавек не толькі ведае агульныя характарыстыкі сацыяльных кантэкстаў, фрэймы і іх кампаненты, але і аналізуе дзеянні, якія адбываюцца ў іх рамках” (Т.ван Дэйк). Публіцыстычны тэкст, узяты ў падзейным аспекце, як “маўленне – мэтанакіраванае сацыяльнае дзеянне” ў дыскурснай канцэпцыі ўяўляе сабой галіну спецыфічнай сацыякультурнай дзейнасці. Таму інтэрпрэтацыя яго адбываецца на падставе спецыфічных структур-сцэнарыяў, выпрацаваных практыкай кантактавання на базе вопыту сацыяльнага ўзаемадзеяння грамадства са СМІ. Мэта курса – вывучэнне дыскурснага аналізу сродкаў масавай інфармацыі як самастойнага адгалінавання лінгвістыкі публіцыстычнага тэксту, у якім працягваецца вывучэнне дыскурсу з гледжання яго кагнітыўнай апрацоўкі. | ru | 
| dc.language.iso | bel | ru | 
| dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации | ru | 
| dc.title | Дыскурсны аналіз сродкаў масавай інфармацыі № УД-S-173/р. | ru | 
| dc.title.alternative | Вучэбная праграма для спецыяльнасці 1-23 01 10-02 Літаратурная работа (рэдагаванне) | ru | 
| dc.type | syllabus | ru | 
| Располагается в коллекциях: | Архив (журналистика) | |
Полный текст документа:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Дыскурсны аналіз СМІ.pdf | 458,31 kB | Adobe PDF | Открыть | 
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.

