Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/57427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетрашевич, Инна Ивановна-
dc.date.accessioned2013-12-18T12:09:55Z-
dc.date.available2013-12-18T12:09:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationАктуальные вопросы филологии, педалгогики и методики преподавания иностранных языков: сборник научных трудов. Выпуск 1ru
dc.identifier.issn2308-9245-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/57427-
dc.description.abstractСтатья посвящена вопросу профессионального мастерства учителя. Тема рассматривается в историко-педагогическом ракурсе. На основе анализа идей формирования профессионального мастерства учителя в трудах ученых-педагогов и просветителей Беларуси представлена модель трактовки профессионального мастерства учителя средней школы Беларуси первой трети XX века. Методологическое основание модели — аксиологический и историко-логический подходы. В работе выявлены пути развития, направления в совершенствовании и критерии профессионального мастерства, определено понятие «профессиональное мастерство учителя» средней школы Беларуси в первой трети XX в. = The article is devoted to a problem of teacher's professional mastery. The question is considered in a historical and pedagogical viewpoint. The model of treatment of the Belarusian secondary school teacher's professional mastery of the first third of the XX century is presented on basis of analised ideas of teacher's professional mastery formation reflected in the works of Belarusian educators and illuminators. The model is methodologically based on axiological and historical and logical approaches. In the article the ways of teacher's professional mastery development are revealed, the directions in improvement and criterion of professional skill are pointed out, the concept "teacher's professional mastery" of the secondary school of Belarus of the first third of the XX century is specified.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleМодель трактовки профессионального мастерства учителя в трудах ученых-педагогов и просветителей Беларуси первой трети XX в.ru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Выпуск 1. — 2013. — 160 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
petrashevich_Aktyalnie_voprosi.pdf447,53 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.