Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/57347
Title: Коммуникативно-ориентированный выбор текста как важная предпосылка развития навыков владения иностранным языком
Authors: Арсентьева, Мария Фёдоровна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2013
Publisher: БГУ
Citation: Актуальные вопросы филологии, педалгогики и методики преподавания иностранных языков: сборник научных трудов. Выпуск 1
Abstract: Современные формы оффшорного бизнеса В статье рассматривается роль и использование текстов в коммуникативной деятельности на иностранном языке в неговорящих на немецком языке странах. Текст характеризуется как базовый компонент коммуникативной деятельности, раскрыта его сущность как многоаспектного явления, как явления социально- речевого уровня. Показано, что нужно уметь организовать текст таким образом, чтобы коммуникативное намерение было адекватно интерпретировано адресатом, кроме того, сам получатель информации должен быть готов к пониманию коммуникативной ситуации. Описываются различные подходы к выбору текста. = The article examines the role and use of texts in a foreign language communication in non-German-speaking countries. The text is characterized as a basic component of communication, a multifaceted phenomenon as well as an aspect of the social communication level. The article outlines that on the one hand, one has to organize a text in such a way so that a recipient of information could interpret the intention of communication correctly. On the other hand, the recipient of information should be ready to understand communicative situation. The study offers different approaches to text selection over a certain period of time.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/57347
ISSN: 2308-9245
Appears in Collections:Выпуск 1. — 2013. — 160 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
arsentsyeva_Aktyalnie_voprosi.pdf498,46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.