Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/51762
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorPinillos, Maria Jose-
dc.contributor.authorDiaz, Carmen-
dc.date.accessioned2013-11-13T10:59:44Z-
dc.date.available2013-11-13T10:59:44Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/51762-
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to explore and map the intellectual structure of entrepreneurial motivation studies during 1990–2010 by analyzing 4842 cited references of 96 articles from journals in SSCI and SCI databases. In this article, co-citation analysis and social network analysis techniques are used to research intellectual structure of the entrepreneurship motivation literature. We are able to identify the important publications and the influential scholars as well as the correlations among these publications by analyzing citation and co-citation. Three factors emerged in this study are: (1) entrepreneur characteristics (personality theory, traits theory…) as variable or element significant to entrepreneurial activity, (2) cognitive psychology in the research for exploitation of an opportunity, and (3) psycho sociological dimensions of entrepreneurship.ru
dc.language.isootherru
dc.publisherEuropean Academic Publishers, Madridru
dc.subjectЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Организация и управлениеru
dc.titleCARTOGRAFIA DE LA MOTIVACION EMPRESARIAL: UN ANALISIS DE CITAS CONJUNTAS A DOCUMENTOSru
dc.typeArticleru
Располагается в коллекциях:2010. XIX International Conference AEDEM 2010 "Global Financial & Business Networks & Information Management Systems"

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
307-317.pdf642,54 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.