Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/50907
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorRendeiro Martín-Cejas, Roberto-
dc.date.accessioned2013-11-05T11:39:04Z-
dc.date.available2013-11-05T11:39:04Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/50907-
dc.description.abstractThis paper attempts to analyse the productive structure in the airport industry. The analysis was made using the neoclassical approach of dual cost function. A translog joint cost function was used, as its flexibility gave us the possibility of directly modelling the cost structure without imposing arbitrary a priori restrictions on the structure of production. In order to test several hypotheses on the joint cost function we derived parameters such as cost elasticities, economies of scale and elasticities of substitution between inputs. The main conclusions of this work are: 1) The translog form, linear homogeneous in input prices, was statistically significant generalization of the rest of restricted functional forms to represent the productive structure of the Spanish airport industry, 2) The existence of economies of scale in airport operations. Having this an important repercussions in investment programme (airport planning) and cost structure.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherМинск: БГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Транспортru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика-
dc.titleEconomies Of Scale, Elasticities And Productive Efficiency To The Spanish Airports Networkru
dc.typeArticleru
Располагается в коллекциях:2004. Международная конференция “Моделирование процессов и систем”

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
6_7.pdf58,83 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.