Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/50192
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorТомило, Е. В.-
dc.contributor.authorВасилевич, Ю. В.-
dc.date.accessioned2013-10-30T07:18:04Z-
dc.date.available2013-10-30T07:18:04Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationСборник научных работ студентов Республики Беларусь "НИРС 2011". - Минск, 2012. - С. 249-250ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/50192-
dc.description.abstractThe article describes the methodology analytically determining the stress state of airframe components of air drone. Additional element of rigidity of the wing is calculated. Physical and Mathematical simulation of the stress state of the wing which is strengthened tubular longeron of the airframe of air drone is performed using ANSYS software. As a result of theoretical calculations and simulation in ANSYS software, extreme angle of attack (18°) which had been found experimen- tally is confirmed. Extreme angle of attack is proposed to software developers of the autopilot mechanism to prevent emer- gency situations. The calculations on the strength allow ensuring reliable operation of air drones for the given conditions.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : Изд.центр БГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Машиностроениеru
dc.titleРасчет на прочность модели «c» беспилотного летательного аппарата при различных условиях эксплуатацииru
dc.typeArticleru
Располагается в коллекциях:Сборник научных работ студентов Республики Беларусь "НИРС 2011"

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
249-250.pdf370,56 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.