Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/49786
Title: | Экономическое развитие Европейского союза и Республики Беларусь: региональный аспект |
Other Titles: | Economic Development of the European Union and Belarus: Regional Aspect |
Authors: | Балюк, Светлана |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | МОО "Развитие" |
Citation: | Журнал международного права и международных отношений. — 2013. — № 3 |
Abstract: | В статье представлены результаты сравнительного анализа экономического развития ЕС и Беларуси на национальном и региональном уровнях. Рассмотрены основные стратегические направления развития экономики ЕС и Беларуси на перспективу. Проанализирована экономическая дифференциация регионов второго уровня ЕС в соответствии с принятой классификацией. Представлены результаты расчетов индекса дисперсии валового регионального продукта Беларуси за 2009—2011 гг. по методике Евростата. = The article presents the results of the comparative analysis of the economic development of the EU and Belarus on national and regional levels. Main strategic directions of the development of the economy of the EU and Belarus in the long-term period have been considered. Economic differentiation of the second level regions of the EU in accordance with the accepted categorization has been analyzed. The results of the author’s calculation of the gross regional product dispersion index of Belarus for years 2009—2011 using Eurostat methods have been presented. |
Description: | Раздел "Международные экономические отношения" |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/49786 |
ISSN: | 2072-0521 |
Appears in Collections: | Журнал международного права и международных отношений. — 2013. — № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2013_3_JILIR_baluyk.pdf | 320,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.