Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/322398
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Проворова, Т. А. | - |
dc.contributor.author | Сергеева, Н. А. | - |
dc.contributor.author | Чехович, Ю. В. | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T13:26:39Z | - |
dc.date.available | 2024-11-27T13:26:39Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2024. – № 3. – С. 3-6. | ru |
dc.identifier.issn | 2076-4383 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/322398 | - |
dc.description.abstract | The rapid development of generative services built on artificial intelligence algorithms poses serious challenges to the higher education system. The quality of artificial texts corresponds to a great extent to the requirements of educational and scientific works. The article analyzes the ethical and unethical use of generative services, discusses the possibilities of detecting artificial texts in the “Antiplagiat” system, and considers ethical problems of using generative services for scientific and educational purposes. The authors consider options for solving the problems that arise. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : РИВШ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.title | Генеративный искусственный интеллект и современный университет: новые вызовы и новые возможности | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | The rapid development of generative services built on artificial intelligence algorithms poses serious challenges to the higher education system. The quality of artificial texts corresponds to a great extent to the requirements of educational and scientific works. The article analyzes the ethical and unethical use of generative services, discusses the possibilities of detecting artificial texts in the “Antiplagiat” system, and considers ethical problems of using generative services for scientific and educational purposes. The authors consider options for solving the problems that arise. | ru |
Располагается в коллекциях: | 2024, №3 |
Полный текст документа:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Проворова_ВШ_3_24-003-006.pdf | 307,18 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.