Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/320468
Title: | Смысловые доминанты конструирования образа Китая в российском газетном дискурсе |
Other Titles: | Semantic dominants of constructing the image of China in the Russian newspaper discourse / N. I. Kurganova |
Authors: | Курганова, Н. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 226-230. |
Abstract: | В статье обсуждается проблема конструирования образа Китая в российском газетном дискурсе. Предлагается многоуровневая методика моделирования геополитического образа через призму когнитивной и смысловой структур; на этой основе выделяются смысловые доминанты конструирования образа Китая в газетном дискурсе |
Abstract (in another language): | The article discusses the problem of construction of China's image in Russian newspaper discourse. A multilevel methodology of modeling the geopolitical image through the prism of cognitive and semantic structures of the image is proposed; on this basis, the semantic dominants of the image of China are identified |
Description: | Раздел 3. Языковая картина мира и взаимодействие культур = Section 3. The world language picture and culture interaction |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/320468 |
ISBN: | 978-985-881-655-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
226-230.pdf | 622,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.