Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/313243
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Крыса, В. С. | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-05T08:11:01Z | - |
dc.date.available | 2024-06-05T08:11:01Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Человек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. – 2024. – № 1. – С. 62-67 | ru |
dc.identifier.issn | 2709-5738 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/313243 | - |
dc.description.abstract | Исследованы игровые факторы субкультуры детства и их влияние на нее. Охарактеризованы такие понятия, как детство, игра, субкультура и субкультура детства. Рассмотрено воздействие игровых факторов на человека на различных этапах его взросления. Выявлены как положительные, так и отрицательные стороны влияния игры на личность. После проведенного анализа установлено, что игра – это одна из ценностей культуры, благодаря которой человек учится взаимодействовать с культурным социумом, развиваться как полноценная личность, еще будучи ребенком, проходя своеобразную подготовку ко взрослой жизни. Это следует из того, что игровая практика стоит в одном ряду с различными видами деятельности человека (трудовой, общественной, коммуникативной), так как дети усваивают информацию и учатся в первую очередь через игру. Утверждено, что игра в определенной степени является компонентом субкультуры детства человека. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : БГУ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология | ru |
dc.title | Игровые факторы субкультуры детства | ru |
dc.title.alternative | Game factors of childhood subculture / V. S. Krysa | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | The purpose of the article is to study the game factors of childhood subculture and their influence on it. The article provides a brief description of such concepts as childhood, game, subculture and childhood subculture. The influence of game factors on a person at various stages of his growing up is considered. Both positive and negative aspects of the game’s influence are revealed. After the analysis, it was established that game is one of the cultural values, thanks to which a person learns to interact with cultural society, to develop as a full-fledged personality, while still a child, undergoing a kind of preparation for adulthood. This follows from the fact that gaming practice is on a par with various types of human activity (labour, social, communicative), since children absorb information and learn primarily through gaming activities. Therefore, it can be argued that game, to a certain extent, is a component of human activity in children’s subculture. | ru |
Appears in Collections: | 2024, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.