Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрыса, В. С.-
dc.date.accessioned2024-06-05T08:11:01Z-
dc.date.available2024-06-05T08:11:01Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЧеловек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. – 2024. – № 1. – С. 62-67ru
dc.identifier.issn2709-5738-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/313243-
dc.description.abstractИсследованы игровые факторы субкультуры детства и их влияние на нее. Охарактеризованы такие понятия, как детство, игра, субкультура и субкультура детства. Рассмотрено воздействие игровых факторов на человека на различных этапах его взросления. Выявлены как положительные, так и отрицательные стороны влияния игры на личность. После проведенного анализа установлено, что игра – это одна из ценностей культуры, благодаря которой человек учится взаимодействовать с культурным социумом, развиваться как полноценная личность, еще будучи ребенком, проходя своеобразную подготовку ко взрослой жизни. Это следует из того, что игровая практика стоит в одном ряду с различными видами деятельности человека (трудовой, общественной, коммуникативной), так как дети усваивают информацию и учатся в первую очередь через игру. Утверждено, что игра в определенной степени является компонентом субкультуры детства человека.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru
dc.titleИгровые факторы субкультуры детстваru
dc.title.alternativeGame factors of childhood subculture / V. S. Krysaru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe purpose of the article is to study the game factors of childhood subculture and their influence on it. The article provides a brief description of such concepts as childhood, game, subculture and childhood subculture. The influence of game factors on a person at various stages of his growing up is considered. Both positive and negative aspects of the game’s influence are revealed. After the analysis, it was established that game is one of the cultural values, thanks to which a person learns to interact with cultural society, to develop as a full-fledged personality, while still a child, undergoing a kind of preparation for adulthood. This follows from the fact that gaming practice is on a par with various types of human activity (labour, social, communicative), since children absorb information and learn primarily through gaming activities. Therefore, it can be argued that game, to a certain extent, is a component of human activity in children’s subculture.ru
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-67.pdf311,78 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.