Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313238
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКузнецова, Е. В.-
dc.date.accessioned2024-06-05T08:04:01Z-
dc.date.available2024-06-05T08:04:01Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЧеловек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. – 2024. – № 1. – С. 49-56ru
dc.identifier.issn2709-5738-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/313238-
dc.description.abstractРассмотрены особенности рекламной коммуникации как специфической формы общения, а также рекламное коммуникативное пространство, в котором реализуются вербальные проявления культурного кода. Систематизированы имеющиеся результаты исследований зарубежных и русскоязычных ученых по данной тематике и выявлены черты, присущие рекламному дискурсу. Отдельное внимание уделено изучению языковых особенностей рекламы. Выделены проявления культурного кода в пространстве рекламной коммуникации: вариативность, принадлежность менталитету и эмоциональность. В контексте культурного кода в рекламном дискурсе также представлены реализуемые рекламной коммуникацией функции. В качестве эмпирического материала выступил рекламный нарратив белорусского и российского коммуникативного пространства. Результаты исследования могут быть использованы при изучении соответствующей проблематики теоретического и прикладного характера в следующих областях знания: культурологии, социологии, лингвистике, теории рекламы и маркетинговой коммуникации.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурологияru
dc.titleРекламный дискурс как форма коммуникации: культурный код в пространстве рекламыru
dc.title.alternativeAdvertising discourse as a form of communication: cultural code in the advertising space / E. V. Kuznetsovaru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article is devoted to the peculiarities of advertising communication as a specific form of communication, as well as the communicative space in which verbal manifestations of cultural code are realised. The author systematses the available research results of foreign and Russian-speaking scientists on this topic and identifies the features inherent in the communicative advertising discourse. The author pays special attention to the consideration of the linguistic features of advertising. The researcher identifies the manifestations of cultural code in the space of advertising discourse: variability, belonging to the mentality, and emotionality. In the context of the manifestation of cultural code in advertising dicource the author presents functions implemented by advertising communication. The advertising narrative of the Belarusian and Russian communicative space is used as empirical material for the paper. The results of the study can be presented in the study of the relevant problems of a theoretical and applied nature in the following areas of knowledge: cultural studies, sociology, linguistics, theory of advertising and marketing communication.ru
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
49-56.pdf327,32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.