Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/304879
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПопека, А. Г.
dc.date.accessioned2023-11-21T11:36:01Z-
dc.date.available2023-11-21T11:36:01Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citation80-я научная конференция студентов и аспирантов Белорусского государственного университета : материалы секции «Белорусская журналистика – 2023», Минск, 21 апр. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 147-152.
dc.identifier.isbn978-985-881-509-7
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/304879-
dc.description.abstractЗа последние годы информационный рынок заметно изменился, что было обусловлено политическими и экономическими факторами. Укрепление деловой прессы обусловлено прежде всего наличием соответствующей аудитории – бизнес-элиты, которая нуждается в получении актуальной и достоверной информации в той или иной области экономического пространства. В работе дана онтологическая характеристика понятия деловой прессы, охарактеризована функция деловой прессы, произведен лингвостилистический анализ текстов деловой прессы с учетом установления низкой/высокой частотности употребления лексико-стилистических средств
dc.language.isoru
dc.publisherМинск : БГУ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
dc.titleСовременный медиатекст в деловой прессе: лингвостилистический аспект
dc.title.alternativeModern media text in the business periodicais: the linguistic and stylistic aspect / A. G. Popeka
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeIn recent years, the information market has changed markedly, which was due to political and economic factors. The strengthening of the business print media is primarily due to the presence of an appropriate audience – the business elite, which needs to receive up-to-date and reliable information in a particular area of the economic space. The paper gives an ontological characteristic of the concept of business print media, characterizes the function of business periodicals, and performs a linguo-stylistic analysis of business print media texts, taking into account the establishment of low/high frequency of use of lexical and stylistic means
Appears in Collections:2023. 80-я научная конференция студентов и аспирантов Белорусского государственного университета

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
147-152.pdf321,73 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.