Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/297265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкачёв, И. В.-
dc.contributor.authorФофанова, Г. А.-
dc.date.accessioned2023-05-18T07:39:07Z-
dc.date.available2023-05-18T07:39:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЖурнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. – 2023. – № 1. – С. 82-94ru
dc.identifier.issn2520-2251-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/297265-
dc.description.abstractПриведены результаты адаптации методики исследования мотивов использования электронных социальных сетей. Выявлена факторная структура методики. Доказаны валидность и надежность опросника. Представлены описательные статистики исследуемых конструктов. Проанализированы половозрастные различия в показателях шкал, а также различия в зависимости от профиля специальности студентов. В результате исследования подтверждена восьмифакторная структура опросника, включающая в себя следующие мотивы: новые дружеские отношения, академические цели, социальная связность, фолловинг и наблюдение за другими, развлечения, социальное признание, самовыражение и информация.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информацииru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексные проблемы общественных наукru
dc.titleАдаптация опросника «мотивы использования электронных социальных сетей» на выборке белорусских студентовru
dc.title.alternativeAdaptation of the questionnaire «motives for using electronic social networks» on a sample of Belarusian students / I. V. Tkachov, G. A. Fofanovaru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.identifier.DOI10.33581/2520-2251-2023-1-82-94-
dc.description.alternativeThe results of adapting the methodology of researching the motives for using electronic social networks are shown. The factor structure of the questionnaire is revealed. The validity and reliability of the questionnaire are proved. Descriptive statistics of the investigated constructs are given. Gender and age differences in the indicators of the scales, as well as differences depending on the profile of the specialty of students are analysed. The study confirmed the eight-factor structure of the questionnaire, which includes the following motives: new friendships, academic purposes, social connectedness, following and monitoring others, entertainment, social recognition, self-expression and information.ru
Appears in Collections:2023, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
82-94.pdf382,74 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.