Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/296989
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Копыцкий, А. В. | - |
dc.contributor.author | Хильманович, В. Н. | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-12T12:23:51Z | - |
dc.date.available | 2023-05-12T12:23:51Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 6. - С. 7-12. | ru |
dc.identifier.issn | 2076-4383 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/296989 | - |
dc.description.abstract | В работе описана модель непрерывного образования по прикладной статистике в медицинских вузах с применением программных решений на языке программирования «R». Рассмотрены предпосылки создания модели, требования, которым удовлетворяет оригинальная модель, ее особенности, роль применяемых в ней программных решений. Показан статистически значимый рост (p < 0,05) среднего балла обучающихся прикладной статистике на первой ступени и востребованность программы-переборщика на второй ступени в УО «Гродненский государственный медицинский университет» в период с 2014 по 2021 г. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : РИВШ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Статистика | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Медицина и здравоохранение | ru |
dc.title | Оценка эффективности практического применения модели непрерывного образования по прикладной статистике в медицинских вузах с применением программных решений на языке «R» | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | The paper describes a model of continuous education in applied statistics in medical universities using software solutions in the R programming language. The prerequisites for creating the model, the requirements that the original model satisfies, its features, the role of software solutions used in it are considered. A statistically significant increase (p < 0,05) in the average score of students in applied statistics at the first stage and the demand for a program-enumerator at the second one at the Grodno State Medical University in the period from 2014 to 2021 are shown. | ru |
Appears in Collections: | 2022, №6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Копыцкий_ВШ_2022-6-007-012.pdf | 336,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.