Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/279048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПивоварчик, С. А.-
dc.date.accessioned2022-05-11T14:03:50Z-
dc.date.available2022-05-11T14:03:50Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСовременная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 10. – Минск : РИВШ, 2022. – С. 79-83 .ru
dc.identifier.issn2410-4213-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/279048-
dc.description.abstractВ статье рассматривается опыт использования историко-культурного наследия Гродненского региона в формировании исторической памяти учащейся и студенческой молодежи. Автор приходит к выводу, что наиболее эффективным является участие молодежи в коммеморативных практиках, которые включают в себя учебно-воспитательные экскурсии, установку памятных знаков, посещение тематических музеев и выставок, участие в фестивалях, мастер-классах и военно-исторических реконструкциях. Участие молодежи в коммеморации с использованием историко-культурного наследия позволяет выделить характерные черты, влияющие на формирование исторической памяти: коллективность, эмоциональность, сакральность, направленность на прошлое.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : РИВШru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические наукиru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleИсторико-культурное наследие и коммеморативные практики в формировании исторической памяти молодежиru
dc.title.alternativeHistorical-cultural heritage and commemorative practices in the formation of the historical memory of the youth / S. Pivavarchykru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe experience of using the historical and cultural heritage of Grodno region in formation of the historical memory of the pupils and students is examined in the article. The author comes to the conclusion that youth participation in commemorative practices is the most effective. They include educational excursions, installation of commemorative signs, visits to thematic museums and exhibitions, participation in festivals, master classes and military-historical reconstructions. Young people's participation in the commemoration with the historical and cultural heritage allows us to highlight the characteristics that influence the formation of historical memory: collectivity, emotionality, sacredness, focus on the past.ru
Appears in Collections:Выпуск 10. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пивоварчик_М_Вып. 10_22-079-083.pdf382,85 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.