Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272663
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМальцев, В. В.-
dc.date2021
dc.date.accessioned2021-12-07T15:03:45Z-
dc.date.available2021-12-07T15:03:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/272663-
dc.descriptionКлючевые слова: речь; мышление; иностранный язык; родной язык; речевая система. = Keywords: speech; thinking; foreign language; native language; speech system.ru
dc.description.abstractВ статье рассматриваются особенности воздействия развития речи на формирование мышления при обучении иностранным языкам в учебных условиях, влияние родной речи в данном процессе. Развитие иноязычной речи протекает по-разному, но преломляется через психологическую индивидуальность каждого учащегося. Не одинаковым оказывается не только распределение усилий при усвоении иностранного языка на различных этапах обучения, но и объём необходимых упражнений также зависит от индивидуальных учебно-рабочих характеристик учащегося. Изучение особенностей развития иноязычной устной речи имеет теоретическое значение для методики обучения языкам, психологии речи и практическое — для повышения эффективности процесса обучения иностранным языкам и практики устного перевода.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleПсихологические аспекты развития устной речи на иностранном языке в учебных условияхru
dc.title.alternativePsychological aspects of foreign language speech practice in the conditions of instructional communicationru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article deals with the peculiarities of the impact of speech development on the formation of thinking when teaching foreign languages in educational conditions, the influence of native speech in this process. The development of foreign language speech proceeds in different ways, but is refracted through the psychological individuality of each student. It is not only the distribution of efforts in learning a foreign language at different stages of learning that is not the same, but the amount of necessary exercises also depends on the individual educational and working characteristics of the student. The study of the peculiarities of the development of foreign language oral speech has theoretical significance for the methodology of language teaching, the psychology of speech and practical - to improve the effectiveness of the process of teaching foreign languages and the practice of interpretation.ru
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
maltsev_Lang_practice_2021_vinal.pdf263,68 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.