Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/272632
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гицкая, О. П. | - |
dc.date | 2021 | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:45:44Z | - |
dc.date.available | 2021-12-07T13:45:44Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/272632 | - |
dc.description | Ключевые слова: диалогическая речь; монологическая речь; полилог; говорение; коммуникативная задача. = Key words: dialogical speech; monological speech; polylogue; speaking; communicative task. | ru |
dc.description.abstract | В статье рассматривается диалогическая речь, обучение которой на занятиях по иностранному языку способствует раскрытию творческого потенциала учащихся, а также формированию умения осуществлять естественное общение в реальной ситуации. Чтобы обучение диалогической речи было эффективным, содержание обучения должно быть внутренне значимым для учащегося, что будет стимулировать эмоциональный отклик и побуждать к решению реальной коммуникативной задачи. Также в статье рассматриваются примеры упражнений для формирования и совершенствования навыка диалогической речи. Поскольку трудности и ошибки могут сковывать общение на занятии, подчеркивается важность поощрения учащихся со стороны учителя, а также создания дружелюбной и поддерживающей атмосферы на занятии. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.title | Некоторые аспекты обучения диалогической речи | ru |
dc.title.alternative | Some aspects of teaching dialogical speech | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | In the article consideration is given to dialogical speech. Teaching dialogue in foreign lan-guage classes facilitates the disclosure of students’ creative potential and formation of the ability to carry out natural communication in a real-life situations. In order for the teaching of dialogic speech to be effective, the content of the training must be internally meaningful for the student, which will stimulate an emotional response and encourage the solution of a real communicative task. The article also discusses examples of exercises for the formation and improvement of the skill of dialogic speech. Since difficulties and mistakes can hinder communication in the classroom, the importance of encouraging students from the teacher, as well as creating a friendly and supportive atmosphere in the classroom is emphasized. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 11. - 2021. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gitskaya_Lang_practice_2021.pdf | 241,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.