Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258417
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorFabrykant, M.-
dc.date.accessioned2021-04-16T13:15:40Z-
dc.date.available2021-04-16T13:15:40Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationSlavic Rev 2017;76(3):741-752.ru
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/258417-
dc.description.abstractThe article presents the results of narrative analysis of contemporary European history textbooks' coverage of the 1917 Russian Revolution. The sample consists of 101 textbooks from 22 European states, published between 2000 and 2015 and currently in use in secondary and high schools. The results show that the Russian Revolution, unlike most other events in Russia's history, is narrated as a story not about Russianness, but about shared European historical experiences and social issues. The article discusses the implications of this way of narrating the Russian Revolution for the perceived logic of European history.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherCambridge University Pressru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические наукиru
dc.titleDo It the Russian Way: Narratives of the Russian Revolution in European History Textbooksru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.identifier.DOI10.1017/slr.2017.182-
dc.identifier.scopus85041280503-
Располагается в коллекциях:Статьи факультета философии и социальных наук

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
div-class-title-do-it-the-russian-way-narratives-of-the-russian-revolution-in-european-history-textbooks-div.pdf111,83 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.