Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТалейко, К. А.-
dc.contributor.authorТоропова, Л. П.-
dc.date2020
dc.date.accessioned2020-12-21T13:18:05Z-
dc.date.available2020-12-21T13:18:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationПрактика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 83—85.ru
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/253220-
dc.descriptionКлючевые слова: иноязычный лексикон; лингвокультурологический подход; концепт, фрейм, коммуникативная ситуация; тематическое поле. = Key words: foreign language lexicon; linguo-cultural approach; concept; frame; communica-tive situation; thematic field.ru
dc.description.abstractОписывается структура лексикона человека с позиций когнитивной лингвистики, роль языка в концептуализации и категоризации мира. Рассмотрены основные понятия, которые следует принимать во внимание при формировании лексикона у студентов в контексте лингвокультурологического подхода. Применение такого подхода и организации лексикона с позиций когнитивной лингвистики способствует повышению уровня подготовки студентов по всем критериям сформированности иноязычного лексикона, что является важным в условиях современной межкультурной коммуникации и диалога культур.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleСтруктура лексикона человека с позиций когнитивной лингвистикиru
dc.title.alternativeStructure of lexicon from the point of view of the cognitive linguisticsru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article describes the structure of lexicon from the point of view of the cognitive linguis-tics; role of a language in relation to conceptualization and categorization of the world. The main terms, which should be taken into consideration during the development of a foreign language lexi-con among students on the basis of the linguo-cultural approach, are reviewed. This approach and organization of a lexicon in accordance with the cognitive linguistics help to increase the level of students' preparation according to all the criteria for the development of a foreign language lexicon. That is important in cross-cultural communication and a dialogue of cultures.ru
Appears in Collections:Выпуск 10. - 2020.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
taleyko_Lang_practice_2020.pdf244,39 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.