Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/243856
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Жихарев, С. Б. | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-11T10:07:54Z | - |
dc.date.available | 2020-06-11T10:07:54Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | «Долгий ХІХ век» в истории Беларуси и Восточной Европы: исследования по Новой и Новейшей истории: сб. науч. тр. Вып. 3 / редкол.: И. А. Марзалюк (пред.) [и др.]. – Минск : РИВШ, 2019. – С. 93-100. | ru |
dc.identifier.isbn | 978-985-586-324-4 | - |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/243856 | - |
dc.description.abstract | В начале 60-х гг. XIX в. усилилось внимание частных лиц и предпринимателей к строительству железной дороги Белосток – Пинск, что вызвало попытку создания Акционерного общества (далее – АО) Литовской железной дороги. В то же время отказ государства в обеспечении минимальной гарантированной прибыли на ценные бумаги Литовской железной дороги означал проблематичность учреждения АО. Участники проекта должны были инвестировать в ее постройку собственные средства и принять на себя все риски, связанные с ее будущей эксплуатацией. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : РИВШ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки | ru |
dc.title | Акционерное общество Литовской железной дороги: экономические, правовые, финансовые и технические характеристики | ru |
dc.title.alternative | The Lithuanian railroad joint-stock company: economic, juridical, financial and technical characteristics / S. Zhiharev | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | In the beginning of 60th of XIX century the attention of private persons and businessmen to construction of the railway Bialystok-Pinsk that has caused attempt of creation of joint-stock company of the Lithuanian railway has amplified. At the same time refusal of the state in maintenance of the minimal guaranteed profit on securities of the Lithuanian railway meant problematical character of establishment of joint-stock company. Participants of the project should invest own means in its construction and take up all risks connected with its future operation. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 3. - 2019 г. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Долгий 19 век (2019)-93-100.pdf | 401,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.