Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/241072
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМиронцов, И. В.-
dc.date.accessioned2020-03-06T11:35:26Z-
dc.date.available2020-03-06T11:35:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЖурнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2019. - № 4. - С. 122-127ru
dc.identifier.issn2521-6821-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/241072-
dc.description.abstractРассмотрены риски, связанные с переходом ко второй карьере в условиях неполной реализации образовательного потенциала спортсменами-учащимися. Основываясь на данных эмпирического исследования, проведенного среди окончивших спортивную карьеру белорусских атлетов международного уровня, исходя из их свидетельств, демонстрируются существующие барьеры в школьном, среднем специальном и высшем образовании молодых спортсменов, затрудняющие реализацию ими своего образовательного потенциала. Обозначается актуальность данной проблемы и необходимость ее проработки в рамках разрабатываемой Стратегии развития государственной молодежной политики Республики Беларусь на 2020–2030 гг.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.subjectЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спортru
dc.titleОбразовательный потенциал спортсменов-учащихся и их риски при переходе ко второй карьереru
dc.title.alternativeThe educational potential of student athletes and their risks in the transition to a second career / I. V. Mirontsovru
dc.typearticleen
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThis article is about risks associated with the transition to a second career in conditions of incomplete realization of educational potential by athlete-students. Based on the material of an empirical research conducted among Belarusian athletes of international level who finished their sport careers, demonstrates the existing barriers at the level of school, secondary specialized and higher education of young athletes, which make it difficult for them to realize their educational potential. The relevance of this problem is indicated and necessity for elaboration within the framework of the development Strategy for the development of state youth policy of the Republic of Belarus for 2020–2030.ru
Appears in Collections:2019, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
122-127.pdf275 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.